Będzie gra o Powstaniu Warszawskim. Afromental w roli mścicieli

Będzie gra o Powstaniu Warszawskim. Afromental w roli mścicieli

Dodano:   /  Zmieniono: 
Gra "Uprising 44 - Powstanie Warszawskie" pojawi się w drugim kwartał 2012 roku - zapowiada jej twórca, firma DMD Enterprise. Będzie to gra komputerowa łącząca w sobie akcję TPP (ang. Third Person Perspective - gra 3D, w której obserwujemy akcję jakby z prespektywy "trzeciej osoby", zza pleców bohatera) z elementami RTS (ang. Real Time Strategy - strategia czasu rzeczywistego).

- Idea, jaka przyświecała temu połączeniu (TPP z RTS), to fakt iż takiej gry na rynku jeszcze nie ma. Po drugie chcieliśmy jak najdokładniej oddać to, co czuli powstańcy, co mogła czuć ludność podczas powstania warszawskiego. Z jednej strony, w sekcji TPP będziemy mogli chować się za przeszkodami, strzelać do Niemców "osobiście" czy wykonywać różne operacje dywersyjne na tyłach wroga. Z drugiej zaś strony mamy możliwość pokierowania poszczególnymi grupami powstańców, za pomocą których przeprowadzamy skoordynowane ataki na posterunki niemieckie ? wyjaśnia Konrad Rawiński, PR Manager Cenegi, dystrybutora gry.

Gra jest wielostronną opowieścią o bohaterstwie powstańców i dramatycznej walce zwykłych mieszkańców o przetrwanie. Jej akcję umieszczono w powstańczej Warszawie, gdzie toczy się heroiczna walka z hitlerowskim okupantem. Gracz wciela się w dowódcę czteroosobowego oddziału cichociemnych. Będzie on odpowiedzialny za taktykę, planowanie ataków i życie swoich trzech podwładnych. Musi też uważać na siebie -  jeśli zginie, misję trzeba będzie zaczynać od nowa.

Warszawa jak w '44

Jak zapowiadają twórcy, dzięki połączeniu dwóch rodzajów gry TPP z elementami strategii czasu rzeczywistego, będziemy mieli możliwość poczuć na własnej skórze intensywność walk powstania i możliwość wykazania się zmysłem taktycznym.

Ponadto, gra wiernie i bardzo szczegółowo odzwierciedla wojenne realia i punkty topograficzne okupowanej stolicy. -  Twórcy gry czyli DMD Enterprise pracuje mocno na mapach ówczesnej Warszawy. Będą odwzorowane punkty charakterystyczne lewobrzeżnej Warszawy gdyż tam, zgodnie z historią, dzieje się Powstanie. (...). - Co ciekawe, na samym początku gry, kiedy Warszawa nie była jeszcze zniszczona, budynki są bardzo dobrze odwzorowane, ale w miarę upływu czasu, coraz więcej rzeczy będzie niszczonych i te, które w początkowej fazie gry były okazałymi budowlami, zmienią się w sterty gruzu ? mówi Rawiński.

Afromental w grze

W grze usłyszymy głosy członków zespołu Afromental. Będą one należeć do trzech braci, którzy w jednym z epizodów trafiają w niemiecki czołg. Jak mówi jeden z muzyków, ich bohaterowie "nie do końca są poczytalni", bo mszczą się za swoich rodziców zabitych przez Niemców.

Muzycy Afromental zapowiadają, że na pewno sięgną po tę grę, jeśli tylko ukaże się na rynku. - Nie możemy się doczekać aż Uprising 44 wpadnie w nasze ręce i będziemy mogli pobiegać sobie po starej Warszawie z karabinem w ręku (śmiech) ? mówią w rozmowie z Sergiuszem Styczniem z Infotuby.pl. Wszyscy trzej są zapalonymi graczami. Jak mówią, ostatnio "męczą serię Call of Duty i Battlefield". - Nasza przygoda z grami zaczęła się chyba od "Wolfensteina", potem był "Doom", "Doom 2", "Duke Nukem" ? dodają. Obecnie Łozo deklaruje, że jest totalnym fanem serii "Call of Duty", szczególnie pierwszej części, bo była to pierwsza gra, w którą grał online. Baron jeszcze w liceum zaczynał od gry "Return to Castel Wolfenstein", w którą tak się wciągnął, że nie zmieniał jej przez pół roku. A Tomasz Lach, jak mówi, gra we wszystko co wychodzi na rynek, ale nadal ma słabość do "Quake".

Graj i ucz się

Producenci, obok celów rozrywkowych, chcą w grze zawrzeć także cele edukacyjne. Dzięki funkcji multimedialnej encyklopedii z najważniejszymi hasłami z okresu wojny, będziemy mogli jeszcze bardziej wczuć się w jej klimat.

"Uprising44 ? Powstanie Warszawskie" powstaje na najnowszej wersji mocno zmodyfikowanego silnika Unity3D Pro, dzięki któremu uzyskujemy technikę rzucania cieni. Technologia ta, pozwala na generowanie wysokiej jakości grafiki oraz stosowanie szczegółowych tekstur o rozdzielczości minimum 2048x2048. Aby ruchy postaci były płynne i rzeczywiste, zastosowano technologię motion capture do wykonania animacji postaci.

Jak zapewnia Rawiński, gra w wersji pudełkowej ukaże się na terenie całej Polski, Czech, Węgier i Słowacji. Będzie również dostępna na platformy cyfrowej dystrybucji - na Muve Digital w polskiej wersji językowej natomiast na Steam-ie w angielskiej wersji językowej.

em