Tego nie wiedzieliście o Gwiezdnych Wojnach!

Tego nie wiedzieliście o Gwiezdnych Wojnach!

Dodano:   /  Zmieniono: 
Gwiezdne Wojny fot. mat pras.
18 grudnia niemal na całym świecie do kin wejdą „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy”. Jedna z największych i najbardziej oczekiwanych przez hollywoodzki biznes premier od lat. Dlaczego? Poza sentymentami tłumaczyć to mogą statystyki:
100 mln dolarów – bilety za taką sumę studio planuje sprzedać jeszcze przed premierą.
Przyszli widzowie już wydali 50 mln, bijąc tym samym wszelkie dotychczasowe rekordy.

3 mld dolarów – na takie wpływy liczą producenci nowej części.
Specjaliści szacują, że superprodukcja ma szansę być pierwszym filmem, który przekroczy tę granicę. Zbliżył się do niej „Avatar” z wynikiem 2,78 mld.

28 mld dolarów – zarobiły w kinach wszystkie poprzednie części sagi.

175-200 mln dolarów – to budżet siódmych, a także ewentualnych kolejnych „Gwiezdnych Wojen”.

190 mln – zestawów klocków Lego Star Wars sprzedało się w ciągu 15 lat istnienia serii.
W tym czasie powstało 600 figurek Lego, a największy zestaw z kolekcji po złożeniu waży 10 kg.

17 000 na minutę i 1,1 mln przez 12 godzin – tyle tweetów internauci poświęcili zwiastunowi „Star Wars: Prze
1,3 miliona osób zaangażowało się w ponad 2,1 konwersacji na Facebooku na ten temat.

64 mln – razy trailer został wyświetlony na YouTubie do zeszłego piątku.

138 – tyle powstało „gwiezdnowojennych” gier komputerowych. Łącznie zarobiły 3,4 mld dolarów.

1,6 mld minut – tak długo 9,5 mln osób grało w testową wersję gry „Star Wars Battlefront”.
Łącznie Darth Vader zginął 5 938 148 razy, a Luke Skywalker 5 904 806.

28 – różnych wzorów znaczków opracowało brytyjskie Royal Mail z okazji premiery „Gwiezdnych Wojen: Przebudze
W tym serię z pojazdami stworzonymi przez Lucasfilm. I tak księżniczka Leila zastąpiła królową Elżbietę.

13 – od tego wieku będzie można oglądać film.

1 – fan „Gwiezdnych Wojen” widział już film.
Możliwość obejrzenia nowej części sagi przed śmiercią była marzeniem 32-letniego Daniela Fleetwooda, którego płuca w 90% przeżarł rak. Po spontanicznej kampanii internautów studio zorganizowało dla niego pokaz. Pięć dni później Fleetwood umarł.