Nowa twarz Myspace

Nowa twarz Myspace

Dodano:   /  Zmieniono: 
Myspace, popularny serwis społecznościowy, ogłosił zmianę wizerunku portalu; wprowadzenie nowego pakietu produktów ma spowodować przekształcenie serwisu w centrum rozrywki dla młodego pokolenia.

Nowo zaprojektowany Myspace rozpoczął w środę 27 października wprowadzanie wersji beta, która będzie dostępna dla wszystkich użytkowników na całym świecie do końca listopada.

W ofercie przebudowanego serwisu ma się znaleźć muzyka, informacje o gwiazdach, filmy, programy telewizyjne i gry, dostępne za pośrednictwem różnych platform, m.in. internetu, urządzeń przenośnych oraz wydarzeń poza siecią. Myspace zmienił wygląd strony, sposób jej organizacji i ulepszył nawigację, wprowadził też innowacyjne funkcje, w których pierwszoplanowe znaczenie ma spersonalizowana treść. Po zalogowaniu się do Myspace, użytkownik zobaczy informacje znajdujące się w kręgu jego indywidualnych zainteresowań. Ponadto strona główna Myspace pokazuje na bieżąco nowe treści pojawiające się w serwisie. Zarejestrowani użytkownicy mogą się też przełączać pomiędzy trzema różnymi widokami strony głównej, wyświetlającymi określone strumienie danych najbardziej pasujące do ich zainteresowań.

Wśród nowych funkcji Myspace pojawiły się m.in. Tematy (Topics), które zapewniają dostęp do informacji o konkretnej tematyce znajdujących się na portalach informacyjnych i blogach, między innymi MTV, Los Angeles Times, Access Hollywood, New York Times, Village Voice i Just Jared; Centra treści (Content Hubs), czyli kompleksowe ośrodki rozrywki poświęcone poszczególnym dziedzinom - filmom, telewizji i celebrytom. Znajdą się tu zarówno artykuły, zawierające wiadomości, filmy wideo i zdjęcia, pochodzące od partnerów dostarczających różnych treści, jak i teksty użytkowników. Każdy z nich zawiera rekomendacje podobnych treści i tematów.

Spersonalizowane strumienie danych (Personalized Stream) automatycznie zapamiętują treści do wyświetlenia w oparciu o preferencje i zwyczaje użytkowników. Z personalizacją wiąże się następna funkcja : Rekomendacje. Poleca ona użytkownikowi, w oparciu o algorytmy, które zapamiętują rodzaj treści, jakie on przegląda i przesłuchuje, odpowiednie tematy oraz profile innych użytkowników.

Funkcja Teraz na Myspace (Right now on Myspace) pokazuje na bieżąco popularne treści na portalu, pomaga w odnajdywaniu ostatnio dodanej muzyki i filmów wideo oraz umożliwia słuchanie i oglądanie bezpośrednio z interaktywnej list, a zakładka Odkrywanie" (Discovery Tab) pokazuje filmy wideo oglądane w danym momencie przez znajomych oraz te najbardziej popularne na Myspace. Przy przewijaniu w górę dowolnej strony zakładka wyświetli się jako poziomy pasek do odtwarzania filmu. Portal przewiduje też odznaczenia i rangi za aktywność.

Myspace zapowiada, że wkrótce uruchomi wersję mobilną strony beta, która będzie współpracować z każdą mobilną przeglądarką internetową. Nowa aplikacja Myspace na urządzenia iPhone i Android pojawi się jeszcze w tym roku.

em