„Wprost”: Mateusz Morawiecki uratował Biełsat TV

„Wprost”: Mateusz Morawiecki uratował Biełsat TV

Dodano: 
Mateusz Morawiecki
Mateusz Morawiecki / Źródło: Newspix.pl / fot. Marek Konrad/FOTONEWS
Telewizji Biełsat, którą zarządza Agnieszka Romaszewska-Guzy, nie grozi już zamknięcie – dowiedział się „Wprost”. Specjalne fundusze na jej działalność telewizji chce jej zapewnić wicepremier Mateusz Morawiecki.

– Wszystko jest na najlepszej drodze do osiągnięcia porozumienia – potwierdza w rozmowie z „Wprost” Agnieszka Romaszewska-Guzy. W telewizji pracuje około 80 osób w Polsce i ponad 120 współpracowników na Białorusi i Litwie. Dzięki decyzji Morawieckiego, Biełsat uniezależni się od decyzji ministra spraw zagranicznych.

Biełsat nadal będzie oczywiście podlegać pod MSZ, ale w budżecie zapisane zostaną pieniądze wyłącznie na jego działalność. To całkowity zwrot w sprawie, bo minister Witold Waszczykowski nie zamierzał nadal utrzymywać telewizji dla białoruskiej opozycji. Mówiono, że ma zostać przekształcony w portal internetowy. To oczywiście wiązałoby się ze zwolnieniem większości zespołu redakcyjnego i utracie dotychczasowych widzów.

Z tego powodu nawet prezes TVP – Jacek Kurski napisał pismo do premier Beaty Szydło z oficjalnym zapytaniem, czy rzeczywiście Biełsat ma przestać istnieć w obecnej formie. Jak sam podkreślał, nie chciał przejść do historii mediów, jako ten, który zamknął telewizję tworzoną przez Romaszewską.

MSZ wypowiedział umowę

W sierpniu Agnieszka Romaszewska, dyrektor Biełstat TV, poinformowała w mediach społecznościowych, że umowa o finansowaniu jej telewizji została wypowiedziana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. „W tym roku mija 10 lat od nadania pierwszej godziny audycji Biełsatu. A teraz żeby wszystko było jasne: mało kto wie, że formalne podstawy finansowania Biełsatu w następnych latach zostały UCIĘTE, bo 30 XII 16 r MSZ wypowiedziało obowiązującą od 2007 r. umowę pomiędzy MSZ a TVP na temat finasowania kanału” – napisała i zaznaczyła, że do tej pory miała nadzieję na zmianę finansowania telewizji przez państwo polskie.

Artykuł został opublikowany w najnowszym wydaniu tygodnika e-Wprost.

Archiwalne wydania Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

Czytaj także