Ile TV Republika zarabia na reklamach? Stacja odnotowała ogromny wzrost wpływów

Ile TV Republika zarabia na reklamach? Stacja odnotowała ogromny wzrost wpływów

Danuta Holecka
Danuta Holecka Źródło:X / Michał Rachoń
Ujawniono dokładne wpływy z reklam TV Republika. Okazuje się, ze stacja Tomasza Sakiewicza ma nieporównywalnie wyższe zyski od tych za 2023 rok.

To tym, jak zmieniła się władza w TVP, Telewizja Republika dobrze wykorzystała swój moment i z otwartymi ramionami przyjęła widzów o poglądach mocno prawicowych. Dzięki temu oglądalność stacji Tomasza Sakiewicza gwałtownie skoczyła i w styczniu wyniosła aż ponad 300 tys. widzów.

Później zaczęły się jednak problemy i obecnie stacja ma około 180 tys. odbiorców (według danych za luty 2024). Ze względu na kontrowersyjny profil, telewizja zaczęła tracić też reklamodawców. Okazuje się jednak, że mimo tego kilkukrotnie zwiększyła swoje zyski.

Zyski z reklam w TV Republika

Na początku 2024 roku TV Republika doświadczyła bojkotu ze strony reklamodawców i spadku liczby reklam od wielu znanych firm. „Pressserwis”, opierając się na danych Nielsen Media, poinformował, że stacja w ciągu ostatniego miesiąca straciła aż 20 reklamodawców – w lutym było ich 51, w marcu zostało jedynie 31.

Mimo tego, stacja i tak dobrze sobie radzi, gdyż – według najnowszych danych – w lutym jej przychody z reklam wzrosły, osiągając wartość czterokrotnie wyższą niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku, gdyżzarobiła na reklamach około 25,5 miliona złotych brutto, w porównaniu do ponad 6,6 miliona złotych rok wcześniej. Stało się tak przez wzgląd na większą liczbę widzów, a co za tym idzie wyższe ceny za spoty reklamowe, które w niektórych przypadkach wzrosły nawet o ponad 70 proc.

Obecnie reklamodawcy najwięcej muszą zapłacić za blok reklamowy towarzyszący emisji głównego programu informacyjnego TV Republika, czyli „Dzisiaj”, którego twarzą jest Danuta Holecka. Cena spotu reklamowego w tym paśmie to nieco ponad 20 tys. złotych.

Jednocześnie – choć stacja notuje coraz wyższe wpływy z reklam – TV Republika wciąż zwraca się do widzów z prośbą o finansowe wsparcie. Informacje na temat numeru konta czy tytułu przelewu wielokrotnie pojawiają się na ekranie w ciągu dnia, a darowizny na ten cel zbiera Fundacja Niezależne Media.

Warto dodać, że reklamodawcą, który udziela się w stacji Tomasza Sakiewicza najbardziej aktywnie, jest Niezależne Wydawnictwo Polskie, czyli wydawca „Gazety Polskiej”. Kolejną firmą kupującą najwięcej reklam w stacji jest Lidl, który do 17 marca wyemitował 236 spotów. Następne są: Mango (telezakupy, 208 spotów), Polkomtel (205 spotów) i Totalizator Sportowy (179 spotów).

Czytaj też:
Zaskakująca reklama na antenie TV Republika. To nie miało pojawić się na antenie
Czytaj też:
Kolejny skandal w TV Republika. Interweniował prezenter

Opracowała:
Źródło: WPROST.pl / Wirtualne media, Press